ОҚУДЫҢ ОРТА КЕЗЕҢІНДЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ АҒЫЛШЫН ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА ТЫҢДАУ ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУ
DOI:
https://doi.org/10.55956/RHPA2634Тірек сөздер:
тыңдау дағдылары, түсіну, стратегиялар, жаттығулар, технология, әдістемеАңдатпа
Қазіргі білім беру процесінде тыңдау дағдыларын дамыту ағылшын тілін үйренуде, әсіресе аралық кезеңде, студенттер негізгі түсініктен аудионы түсіну мен талдаудың күрделі формаларына көшкен кезде маңызды рөл атқарады. Тыңдау-бұл ақпаратты пассивті қабылдау ғана емес, сонымен қатар естілетін нәрсені болжауды, түсіндіруді және түсінуді қамтитын белсенді процесс. Бұл кезеңде оқушылар әртүрлі екпіндерге, сөйлеу мәнерлеріне және коммуникативті жағдайларға тап болады, бұл мұғалімдерден оқытудың әртүрлі әдістері мен стратегияларын қолдануды талап етеді.
Тыңдау дағдыларының сәтті дамуы оқушылардың жалпы тілдік құзыреттілігін арттыруға, сөздік қорын кеңейтуге, грамматикалық түйсігін арттыруға, тілді үйренуге деген ынтасын арттыруға ықпал етеді. Алайда, іс жүзінде мұғалімдер оқушылардың шынайы сөйлеуге жеткіліксіз дайындығы, шынайы материалдардың жетіспеушілігі және сөйлеу әрекетінің осы түрін дамытуға уақыттың шектеулілігі сияқты қиындықтарға жиі тап болады.
Бұл зерттеу орта деңгейдегі студенттердің тыңдау дағдыларын қалыптастыруға және жетілдіруге ықпал ететін тиімді тәсілдер мен әдістемелерді зерттеуге, сондай-ақ осы процестің сәттілігіне әсер ететін факторларды анықтауға бағытталған.
Мақалада мектепте шет тілін оқытудың маңызды мақсаттарының бірі, атап айтқанда тыңдауды үйрету қарастырылған. Тыңдаудың түрлері, олардың жіктелуі егжей-тегжейлі қарастырылады, әр түрлі күрделіліктегі тыңдауға арналған мәтіндер бөлектеледі. Мақалада тыңдауды үйретуге арналған жаттығулар жүйесін, оның ішінде жаттығулардың үш тобын қарастыруға ерекше орын берілген: оқыту (дайындық), коммуникативті (сөйлеу) және бақылау. Мақалада ағылшын тілін үйренушілердің білім алуының аралық кезеңінде тыңдау дағдыларын жетілдірудің маңыздылығы қарастырылған. Онда тәрбиешілер оқушылардың тыңдауды түсінуін жақсарту үшін қолдана алатын бірқатар әдістер мен жаттығулар қамтылған. Сонымен қатар, ол тыңдау дағдыларын дамытуға көмектесетін технологияның рөлін зерттейді және тәрбиешілерге оларды оқытуға енгізу үшін практикалық нұсқаулар ұсынады.
Библиографиялық сілтемелер
1. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5th ed.). Sage Publications. 2017
2. Liu, Y., Xu, W., & Zhang, H. Creative writing for language learning: A study of its benefits in ESL classrooms. Language Teaching Research, 2022 - 26(3), 391-409.
3. McDonald, D., & Skerrett, A. The impact of creative writing activities on high school students’ writing proficiency. Journal of Educational Psychology, - 2021. - 113(2), 255-268.
4. Smith, T. L. Gamification in education: Impact on student engagement and performance. Educational Technology Research and Development, - 2021. - 71(4), 551-564.
5. Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J.The Cambridge Handbook of Creativity. Cambridge University Press. 2021
6. Runco, M. A., & Jaeger, G. J. “The Standard Definition of Creativity.” Creativity Research Journal, - 2012 - 24(1), 92–96.
7. Robinson, K. Creativity in Education: New Perspectives. Routledge.2022
8. Csikszentmihalyi, M. Flow: The Psychology of Optimal Experience. HarperCollins.2019
9. World Economic Forum. The Future of Jobs Report.2023
10. Brown, H. D. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Education. 2021
11. Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. Creativity and Cognitive Development. Educational Psychology Review, - 20207 - 32(1), 1-24.

