IMPLEMENTATION OF THE PROJECT-BASED TEACHING METHOD IN ZOOLOGY LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.55956/Keywords:
Project-based learning, zoology, research skills, 7th-grade studentsAbstract
The article is devoted to the implementation of the project-based teaching method in zoology lessons. The methodology was implemented among students of grades 7G and 7E, with a number of students of 35 and 36, respectively. The purpose of the study was to develop research skills, critical thinking and interest in zoology through the implementation of project-based learning. Two educational projects were implemented, the results of which were manifested in the formation of students' skills of independent analysis, teamwork, increased interest in the study of zoology and research activities, as well as the application of knowledge in practice.
References
1. Концепция развития образования в Кыргызской Республике на 2021–2030 годы [Электронный ресурс] – Режим доступа: https://edu.gov.kg Дата обращения: 08.12.2024
2. Национальная стратегия устойчивого развития Кыргызской Республики на 2018–2040 годы [Электронный ресурс] – Режим доступа: https://nsur.kg Дата обращения: 08.12.2024.
3. Богданова, Р.М. Основы проектной деятельности: учебное пособие [Текст] / Р. М. Богданова, В. Ю. Боев, В. А. Козловский и др. - Ростовский государственный экономический университет (РИНХ). – Ростов-на-Дону : Издательско-полиграфический комплекс РГЭУ (РИНХ), 2022. – 680 с. :
4. Носова, В. И. Проектное обучение: плюсы и минусы [Текст] / В. И. Носова // Молодой ученый. — 2023. — № 49 (496). — С. 192-193.
5. Российская школа страдает от метода проектов, а метод проектов – от российской школы [Электронный ресурс] – Режим доступа: https://pedsovet.org/article/rossijskaa-skola-stradaet-ot-metoda-proektov-a-metod-proektov-ot-rossijskoj-skoly Дата обращения: 08.12.2024
Downloads
Published online
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
