DEVELOPMENT OF A MOBILE APPLICATION FOR INDIVIDUAL ENGLISH LANGUAGE LEARNING USING FLUTTER
DOI:
https://doi.org/10.55956/FKIF9738Keywords:
mobile application, language learning, Flutter, Dart, cross-platform development, personalized learning, Firebase, motivation system, educational technologies, user interfaceAbstract
This article discusses the development of a mobile application for learning foreign languages using the Flutter cross-platform framework and the Dart programming language. The aim of the work is to create an accessible and user-friendly application that considers individual user needs. The use of Firebase ensures data storage and personalization. Research methods included the analysis of similar applications, architecture design, interface implementation, and functionality testing. The results demonstrate that the integration of personalized features, such as individual programs, a motivation system, and progress tracking, enhances user engagement. The significance of the study lies in adapting modern technologies to educational needs, while its practical value is in creating a tool for effective and flexible language learning.
References
1. Google Developers. Flutter Documentation. [Electronical recourse]. Access mode: https://flutter.dev. Review 20.12.2024
2. Firebase Documentation. [Electronical recourse]. Access mode:: https://firebase.google.com. Review 20.12.2024
3. Duolingo. Learning a Language Should Be Fun. [Electronical recourse]. Access mode: https://www.duolingo.com. Review 20.12.2024
4. Babbel. The Language Learning App. [Electronical recourse]. Access mode: https://www.babbel.com. Review 20.12.2024
5. Dart Programming Language. Dart Language Overview. [Electronical recourse]. Access mode: https://dart.dev. Review 20.12.2024
6. Дмитриева, В. Изучение английского языка с помощью мобильных приложений с элементами геймификации [Текст] / В. Дмитриева // Молодой ученый. - 2024. - №5. - С. 123-126.
7. Урынбаева, А.Б. Роль Firebase в разработке современных мобильных приложений [Текст] / А.Б. Урынбаева // Экономика и социум. - 2024. - №1. - С. 45-48.
8. Шобонова, Л.Ю. Использование мобильных приложений при обучении иностранному языку студентов вуза [Текст] / О.В. Смоловик // Проблемы современного педагогического образования. - 2019. - №62-1. - С. 220-223.
9. Калиневич, Н., Гильванов, Р.Г. Разработка кросс-платформенных приложений на языке Dart при помощи фреймворка Flutter [Текст] / Н. Калиневич, Р.Г. Гильванов // Вестник Казанского технологического университета. - 2018. - Т.21, №15. - С. 234-238.
10. Бисимбаева, П.М., Илюшкина, М.Ю. Мобильные приложения в обучении иностранному языку как компонент системы вузовского образования [Текст] / П.М. Бисимбаева, М.Ю.Илюшкина // Молодой ученый. - 2020. - №50. - С. 97-100.
11. Акимова, И.А. Изучение иностранного языка при помощи мобильных приложений [Текст] / И.А. Акимова, В.В. Доброскок // Молодой ученый. — 2020. — №20. — С. 256-259.
12. Кузнецова, Е.В. Сравнительный анализ мобильных приложений для изучения иностранных языков [Текст] / Е.В. Кузнецова // Молодой ученый. — 2020. — №24. — С. 402-405.
13. Петров, И.В. Применение Firebase в создании и масштабировании Android-приложений [Текст] / И.В. Петров // Вестник компьютерных и информационных технологий. — 2024. — №2. — С. 78-82.
14. Сидоров, А.Н. Кроссплатформенная разработка на Flutter: ограничения и возможности [Текст] / А.Н. Сидоров // Современные информационные технологии. — 2024. — №3. — С. 45-50.
15. Иванова, М.С. Самонаправленное обучение языкам с использованием мобильных приложений [Текст] / М.С. Иванова // Образование и наука в современном мире. — 2024. — №5. — С. 112-115.
Downloads
Published online
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
