НЕЙРОҒЫЛЫМНЫҢ ШЕТ ТІЛІН ОҚЫТУӘДІСТЕРІНЕ ӘСЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.55956/TXND7609Тірек сөздер:
жасанды интеллект, нейрондық желілер, шетел тілін үйрену, персонализация, PickLang, Creative Reality Studio, нейропластикалық, цифрлық оқытуАңдатпа
Мақалада жасанды интеллект пен нейрондық желілердің шетел тілін оқыту процесіне интеграциялану мүмкіндіктері қарастырылады. Нейроғылым және білім беру технологиялары саласындағы соңғы жетістіктер негізінде жасанды интеллект құралдарының лексикалық және грамматикалық құзыреттілікті қалыптастырудағы рөлі талданады, соның ішінде контентті жекелендіру, оқу траекториясын бейімдеу және эмоционалды қызығушылықты арттыру аспектілері қарастырылады. Нейропластикалық, синаптогенез және жадыны консолидациялау сияқты негізгі ұғымдар тілдік білім беру ортасында олардың қолданылуы тұрғысынан қарастырылады. PickLang сияқты мобильді қосымшалар мен Creative Reality Studio сияқты нейрондық жүйелердің визуалды және аудио мазмұнмен персоналдандырылған өзара әрекеттесу мүмкіндіктері атап өтіледі. Сондай-ақ, білікті мұғалімдердің жетіспеушілігін еңсеруде нейрондық желілердің маңызы мен сапалы білімге қолжетімділікті қамтамасыз ету мәселелері қарастырылады. Мақалада жасанды интеллект технологияларын тиімді және жауапты қолдану бойынша ұсыныстар беріледі.
Библиографиялық сілтемелер
1. Shingareva M.Yu. Satisfaction of teachers and students with the implementation of digital educational resources for learning English / Dulaty University Bulletin, 2024, №1. PP.42-49
2. Brown, H. D. (2006). Principles of Language Learning and Teaching. Pearson Education. — PP. 113–125.
3. Cullen Brian. NeuroEFL: Incorporating the Findings of Neuroscience into EFL. Materials Between the Keys, 2013.
4. Pliatsikas, C. (2019). Understanding structural plasticity in the bilingual brain: The Dynamic Restructuring Model. Bilingualism: Language and Cognition, 23(2), PP. 459–471.
5. Tammy Gregersen, Sarah Mercer (2022). The Routledge Handbook of the Psychology of Language Learning and Teaching. Routledge. — PP. 198–205.
6. Immordino-Yang, M. H., & Damasio, A. (2007). We Feel, Therefore We Learn: The Relevance of Affective and Social Neuroscience to Education// Mind, Brain, and Education, 1(1),3-10 https://www.researchgate.net/publication/227624589_We_Feel_Therefore_We_Learn_The_Relevance_of_Affective_and_Social_Neuroscience_to_Education
7. Ebbinghaus, H. (1913). Memory: A Contribution to Experimental Psychology. New York: Teachers College, Columbia University. — PP. 71–84.
8. Lakhina V.V. (2020). Nejropsikhologicheskie aspekty izucheniya inostrannykh yazykov. [Neuropsychological Aspects of Foreign Language Learning] Inostrannye yazyki v shkole, №2, S. 3–8. [in Russian]
9. Kinzher Yu.K. (2025). Iskusstvennyy intellekt i obuchenie: novye gorizonty dlya pedagogiki. [Neuropsychological Aspects of Foreign Language Learning] MIR NAUKI, KULTURY, OBRAZOVANIYA, № 2 (111), 2025, S. 327–329. [in Russian]
10. Jacopo Vigna-Taglianti (2024). AI-Generated Images as a Teaching Tool in Foreign Language Acquisition // Technology and Language. Technologies in the Infosphere, 2024. 5(3). 85-105
11. Duolingo. (2023). How Duolingo uses AI to personalize learning. https://duolingoguides.com/how-duolingo-use-ai/
12. Kelly Curtis. The Brain Studies Boom: Using Neuroscience in ESL/EFL Teacher Training, 2017. 10.1007/978-3-319-51789-6_5.
13. Davidson Richard J., McEwen Bruce S. Social influences on neuroplasticity: stress and interventions to promote well-being. Nature Neuroscience. 15 (5): 689–695. (15 April 2012). doi:10.1038/nn.3093.
14. OECD Understanding the Brain: Towards a New Learning Science. OECD Editors, 2002.
15. Nurkova V.V. Pamyat'. Obshchaya psikhologiya [ Memory. General Psychology]: v 7 t. / pod red. B.S. Bratusya. T. 3. Izdatel'skiy tsentr «Akademiya», 2006. S. 100. 318 s. ISBN 5-7695-2420-0. [in Russian]
16. Huttenlocher P.R., Dabholkar A.S. Regional differences in synaptogenesis in human cerebral cortex (Eng.). The Journal of Comparative Neurology (Eng.)Rus. journal, 1997. Vol. 387. № 2.P. 167—178.
