INTERACTIVE METHODS IN TEACHING LANGUAGES USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE

INTERACTIVE METHODS IN TEACHING LANGUAGES USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.55956/

Keywords:

Artificial intelligence, language learning, interactive methods, system, learning process, vocabulary

Abstract

The article discusses new opportunities and approaches to the use of artificial intelligence (AI) in language learning. These methods allow students to actively participate in the language learning process, as well as improve the quality of learning. AI tools, for example, help students improve their vocabulary, grammar skills, and speech skills through automated translators, language models, voice recognition, and text handling capabilities. The article analyzes the effectiveness of interactive methods and their role in the field of education, as well as shows the potential of AI to make the process of learning a language interesting and effective. The article discusses the impact of artificial intelligence (AI) tools on interactive methods in the field of language learning. AI technologies, such as voice recognition, working with texts, automated translators and language models, allow students to make the process of learning a language more interesting and effective. These methods are aimed at developing students ' speaking, listening, writing and reading skills, as well as helping teachers create individual learning plans that meet the needs of each student. The article analyzes the advantages and prospects of AI in Language Teaching, as well as the difficulties and opportunities that arise in the educational process of using these technologies. The article examines the effectiveness and applicability of artificial intelligence (AI) in teaching languages. Through AI technologies, new interactive methods are introduced into the educational process, and students ' language learning experience is improved. The article discusses the role of voice recognition, text processing and automatic translation systems in the development of language skills. In addition, new opportunities open up for teachers in developing individual training plans based on AI and managing the educational process. The article analyzes the advantages and difficulties of using technologies, presents prospects for their future development and application.

References

1. Құлжанова, Г.Ә. Тілдерді оқытуда жаңа технологияларды қолдану: жасанды интеллект пен интерактивті әдістердің ықпалы [Мәтін] / Г.Ә.Құлжанова., Р.А.Жарқынбекова. – Алматы: ҚазҰУ баспасы, 2021

2. Қазақша-орысша сөздік. Жасанды интеллект және тілдерді оқыту әдістері. – Алматы: Қазақ университеті., 2020

3. Сейірбекова, Ш.Т. Жасанды интеллекттің білім беру жүйесіне әсері [Мәтін] / Ш.Т.Сейітбекова., С.А.Абилова. – Астана: Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2022

4. Баймаханов, А.М. Тіл үйретуде технологиялық әдістердің рөлі [Мәтін] / А.М.Баймаханов. – Алматы: Мектеп., 2019

5. Мұхамбетова, Д.Қ. Тілдерді оқытуда цифрлық құралдарды қолдану [Мәтін] / Д.Қ.Мұхамбетова – Астана: Ғылым., 2020

6. Кенжебаева, А.К. Тілдік білім беруде жасанды интеллекттің маңызы мен болашағы [Мәтін] / А.К.Кенжебаева. – Қарағанды: Қарағанды университеті., 2021

7. Bridging The Gap: Language Teacher Understanding and Responsible AI Implementation in Schools. A Case Study of English Language Educators in Kubu Raya [Electronical resource] Accesse mode: https://jonedu.org/index.php/joe/article/view/5488 Review date: 5.02.24

8. Сапарбаева, Г.Қ. Жасанды интеллекттің тіл үйрету әдістеріне әсері [Мәтін] / Г.Қ.Сапарбаева. – Алматы: Қазақ университеті., 2021

9. Абдуллина, Ә.М. Цифрлық білім беру құралдары мен жасанды интеллект: теориялық және практикалық негіздер [Мәтін] / Ә.М.Абдуллина., Л.А.Қали. – Алматы: Білім., 2022

Downloads

Published online

2025-05-08

Issue

Section

Pedagogical sciences
Loading...