ЖҮЙЕЛІК ТӘСІЛДІ ДИССЕРТАЦИЯ КОНТЕКСТІНДЕ ҚОЛДАНУ

ЖҮЙЕЛІК ТӘСІЛДІ ДИССЕРТАЦИЯ КОНТЕКСТІНДЕ ҚОЛДАНУ

Авторлар

  • Үміт Мәлік М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті, Тараз, Қазақстан

DOI:

https://doi.org/10.55956/SIYN3531

Тірек сөздер:

жүйелік тәсіл, метатаным, метакогнитивті дағдылар, аралас оқыту, дамыту

Аңдатпа

Жүйелік тұғыр педагогикалық зерттеулерде кең таралған және оны белгілі бір ғылыми жұмыста қолдану жағдайларының әрқайсысы ерекше. Сонымен қатар, әдебиеттерге шолу біздің тақырып шеңберіндегі жүйелік тұғыр туралы нақты жұмыстарды анықтаған жоқ. Осыған байланысты мақалада «Аралас оқыту жағдайында студенттердің метакогнитивті дағдыларын дамыту» ғылыми жұмыс контекстінде жүйелік тәсілді қолдануға теориялық талдау жасалды. Әдіс ретінде біз қадамдық алгоритмді қолдандық: тәсілді қолдану мақсаты; жүйе ретінде объектінің тұтастығы; объектілердің құрылымы; компоненттердің байланысы; компоненттердің функциялары; жүйенің сыртқы ортамен байланысын талдау. Нәтижеміз, жалпы метатаным, сонымен қатар оның аралас оқыту контекстінде қолданылуы жайында жүйелік тәсілді қолданудың аналитикалық негіздемесімен бірге маңызды мәліметтерді анықтайды. Алгоритм бойынша жұмыс жасағаннан кейін біз теориялық мақалаларда ұсынылған тізбектерді кезең-кезеңімен пайдалануды ұсынамыз, өйткені бұл аналитикалық процесті едәуір жеңілдетеді, жаңа фактілерге назар аударуға, белгілі бір ғылыми жұмысты жүзеге асыру барысында жаңа ойлар туындауына мүмкіндік береді.

Библиографиялық сілтемелер

References

1. Checkland P. Rethinking a systems approach. – In: Tomlinson, R., Kiss, I. (eds.). Rethinking the Process of Operational Research & Systems Analysis. – Oxford: Pergamon Press, 1984. – P. 43–60. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B978008030830250009X

2. Блауберг И.В. Становление и сущность системного подхода [Текст] / И.В. Блауберг, Э.Г. Юдин. – М.: Наука, 1973. – С. 267.

3. Кудж С.А. Системный подход в диссертационных исследованиях [Текст] / С.А. Кудж, В.Я. Цветков // Перспективы науки и образования. – 2014. – №9(3). – С.26–32. – Доступно по адресу: https://cyberleninka.ru/article/n/sistemnyy-podhod-v-dissertatsionnyh-issledovaniyah4.

4. Савиных В.П. Системность в диссертационных исследованиях [Текст] / В.П. Савиных // Образовательные ресурсы и технологии. – 2015. – №2(10). – С.92–98. – Доступно по адресу: https://cyberleninka.ru/article/n/sistemnost-v-dissertatsionnyh-issledovaniyah

5. Ломов Б.Ф. Системный подход и проблема детерминизма в психологии [Текст] // Психологический журнал. – 1989. – Т.10, №4. – С.19–33. – Доступно по адресу: https://www.ipras.ru/engine/documents/document12436.pdf

6. Беломестнова Н.В. Системный подход в психологии [Текст] // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2005. – №1(10-1). – С.43–54. – Доступно по адресу: https://vestnik.osu.ru/2005_10/8.pdf

7. Kinsella W., Senior J. Developing inclusive schools: a systemic approach // International Journal of Inclusive Education, 2008. 12(5–6). P. 651–665. Available at: https://doi.org/10.1080/13603110802377698

8. Гарькина И.А. Системный подход к повышению качества образования [Текст] / И.А. Гарькина, А.М. Данилов // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. – 2013. – Т.19, №4. – С.4–7. – Доступно по адресу: https://cyberleninka.ru/article/n/sistemnyy-podhod-k-povysheniyu-kachestva-obrazovaniya

9. Абаскалова Н.П., Зверкова А.Ю. Научный обзор: системный подход в педагогике здоровья [Текст] // Научное обозрение. Педагогические науки. – 2016. – №2. – С.5–24. – Доступно по адресу: https://science-pedagogy.ru/ru/article/view?id=1480

10. Шарипов Ф.Ф. Системный подход к информатизации педагогического процесса вуза [Текст] // Проблемы педагогической инноватики в профессиональном образовании. – 2017. – С.137–140. – Доступно по адресу: https://zdorovie-seti.moy.su/B/churkina.pdf

11. Максименко С.Д., Шрагина Л.И. Личность как метасистемный феномен в контексте метакогнитивной психологии // Фундаментальные и прикладные исследования в практиках ведущих научных школ. – 2016. – №2(14). – С.14. – Доступно по адресу: http://fund-issled-intern.esrae.ru/pdf/2016/2(14)/293.pdfop.edu.ua

12. Ганзен В.А. Системные описания в психологии – Л.: ЛГУ, 1984. – 176 с.

13. Bhaskar V., Lajwanti D. Role of Systems Approach in Education // Journal of Education and Practice, 2019. 10(23). P. 104–110. Available at: https://doi.org/10.7176/JEP/10-23-15

14. Фомин А.Е. Метакогнитивный мониторинг решения учебных задач: психологические механизмы и условия развития в образовательном процессе. М., 2019. – 434 с.

15. Flavell J.H. Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry // American Psychologist, 1979. 34(10). P. 906–911. Available at: https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906

16. Schraw G., Moshman D. Metacognitive Theories // Educational Psychology Review, 1995. 7(4). P. 351–371. Available at: https://doi.org/10.1007/BF02212307

17. Карпович И.А., Королева Ю.В. Анализ влияния дистанционного обучения на метакогнитивную саморегуляцию студентов технического вуза (на примере дисциплины Иностранный язык) [Текст] // Вопросы методики преподавания в вузе. – 2020. – №35. – С.18–29. – Доступно по адресу: https://doi.org/10.18720/HUM/ISSN2227-8591.35.02

18. Ляшенко А.А. Модели смешанного обучения: потенциал личностной ориентированности [Текст] // The Scientific Heritage. – 2021. – Т.3, №61. – С.9–13. – Доступно по адресу: https://doi.org/10.53656/ts.2021.03.61.02

19. Ramirez-Arellano A., Bory-Reyes J., Hernández-Simón L.M. Emotions, motivation, cognitive–metacognitive strategies, and behavior as predictors of learning performance in blended learning // Journal of Educational Computing Research, 2019. 57(2). P. 491–512. Available at: https://doi.org/10.1177/0735633118797781

20. Майкова, В.П. Горбунов В.С., Наместникова И.В. Системный подход как основа научной методологии [Текст] // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Философские науки. – 2019. – №1. – С.148–158. – Доступно по адресу: https://doi.org/10.18384/2310-7209-2019-1-148-158

Жүктеулер

Жарияланды

2025-09-30

Журналдың саны

Бөлім

Педагогика ғылымдары
Loading...