ТІЛДІК ОҚЫТУДЫ ЖЕКЕЛЕНДІРУ ҮШІН ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ПАЙДАЛАНУ
DOI:
https://doi.org/10.55956/TMVC2697Тірек сөздер:
жасанды интеллект, оқытуды жекелендіру, тілдік білім, адаптивті технологиялар, интеллектуалды жүйелер, Машиналық оқыту, білім беру платформалары, сөйлеуді тану, жеке көзқарас, сандық педагогикаАңдатпа
Мақала шет тілдерін оқыту процесін жекелендіру үшін жасанды интеллектті (AI) қолдануға арналған. Жұмыста адаптивті білім беру платформаларын, табиғи тілді өңдеу жүйелерін және дауыстық көмекшілерді қоса алғанда, заманауи AI технологиялары талданады. AI оқушылардың жеке ерекшеліктерін — білім деңгейін, ақпаратты қабылдау стилін және оқу қарқынын ескеруге мүмкіндік беретіні атап өтілген. Машиналық оқыту алгоритмдері мен үлкен деректерді талдау арқылы мұндай жүйелер жеке тапсырмаларды қалыптастырады, прогресті бақылайды және уақтылы кері байланыс береді. Бұл оқу процесінің мотивациясын, қатысуын және тиімділігін арттыруға ықпал етеді. Мақалада АИ қолданудың этикалық аспектілері де қарастырылады: жеке деректерді қорғау, алгоритмдердің ашықтығы және оқытушының тәлімгер ретіндегі рөлін сақтау қажеттілігі. Авторлар AI оқудағы адамды алмастырмайды, бірақ жеке көзқарасты жүзеге асыруға көмектесу және әрбір оқушы үшін икемді және тиімдірек тілдік ортаны құру арқылы мұғалімнің мүмкіндіктерін арттырады деген қорытындыға келеді.
Библиографиялық сілтемелер
1.Shingareva M.Yu. Satisfaction of teachers and students with the implementation of digital educational resources for learning English / Dulaty University Bulletin, 2024, №1. PP.42-49
2. Gafarov F. M., Galimyanov A. F. Iskusstvennye nejronnye seti i prilozheniya [Artificial neural networks and applications]: ucheb. posobie. Kazan': Izd-vo Kazan. un-ta, 2018. 121 s. [in Russian]
3. Personalizirovannaya model' obrazovaniya s ispol'zovaniem cifrovoj platformy[A personalized education model using a digital platform]: metod. posobie / D. S. Ermakov [i dr.]; pod red. E. I. Kazakovoj. [in Russian] М., 2020. URL: https://vbudushee.ru/upload/lib/ %D0%9F%D0%9C%D0%9E.pdf
4. Minyazova E. R. «Bol'shie dannye» i personalizirovannoe obuchenie ["Big data" and personalized learning]// Vysshee obrazovanie segodnya. 2022. № 5–6. С. 41–45. DOI: 10.18137/RNU.HET. 22.05-06. P.041. EDN CPLGXK. [in Russian]
5. Iskusstvennyj intellekt v obrazovanii: Izmenenie tempov obucheniya. Analiticheskaya zapiska IITO YuNESKO [Artificial intelligence in education: Changing the pace of learning. Analytical note by UNESCO IITE]/ S. Daggen; red. S. Yu. Knyazeva; per. s angl.: A. V. Parshakova. M.: In-t YuNESKO po informacionnym tekhnologiyam v obrazovanii,2020. URL: https:// iite.unesco.org/wp-content/uploads/2020/12/Steven_Duggan_AI-in Education _2020_RUS.pdf. [in Russian]
6. Toktarova V. I., Shashkov O. V., Popova O. G. Tekhnologii nejronnyh setej v personalizacii elektronnogo obucheniya studentov [Neural network technologies in the personalization of e-learning for students]// Pedagogicheskaya informatika. 2021. № 3. S. 106‒120. URL: https://www. elibrary.ru/item.asp?id=46696847. [in Russian]
7.Rana Khudhair Abbas Ahmed. Artificial Neural Networks in E-Learning Personalization: A Review // International Journal of Intelligent Information Systems. 2016. Vol. 5. No. 6. Pp. 104‒108. DOI: https://doi.org/10.11648/j.ijiis.20160506.14
8. Pyrnova O. A., Zaripova R. S. Tekhnologii iskusstvennogo intellekta v obrazovanii [Artificial intelligence technologies in education] // Russian Journal of Education and Psychology. 2019. № 10 (3). С. 41‒44. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologii-iskusstvennogo-intellekta-v-obrazovanii [in Russian]
9. Burnyashov B.A. Personalizaciya kak mirovoj trend obucheniya v uchrezhdeniyah vysshego obrazovaniya [Elektronnyj resurs][ Personalization as a global trend in higher education institutions] // Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya. 2017. №1. S. 90. [in Russian]
10. Paskova A.A. Mobil'noe obuchenie v vysshem obrazovanii: tekhnologii BYOD [Mobile Learning in Higher Education: BYOD technologies] // Vestnik Majkopskogo gosudarstvennogo tekhnologicheskogo universiteta. 2018. Vyp. 4. S. 98-105. [in Russian]
11. Vajnshtejn Yu.V., Esin R.V. Personalizaciya obrazovatel'nogo processa v elektronnoj obrazovatel'noj srede [Elektronnyj resurs] [Personalization of the educational process in an electronic educational environment]// Elektronnoe obuchenie v nepreryvnom obrazovanii. 2017. №1. S. 54-59. [in Russian]
12. Starodubcev V.A. Personalizaciya virtual'noj obrazovatel'noj sredy [Elektronnyj resurs] [Personalization of the virtual educational environment]// Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii. 2015. №7. S. 24 29. [in Russian]
13. Hughes D. What Will Personalized Education Look Like in 2020? [Элек тронный ресурс] // Digital marketing institute. URLhttps:// digitalmarketinginstitute.com/blog/what-will-personalized-education-look-like- in-2020-education
14. Dhonson M. Personalization Is the Key to Transforming Education [Элек тронный ресурс] // National Review. 2018. URL: https://www.nationalreview.com/2018/04/education-technology-personalized-learning- better-results
15. Kotlyarova, I.O. Tekhnologii iskusstvennogo intellekta v obrazovanii [Artificial intelligence technologies in education]// Vestnik YuUrGU. Seriya «Obrazovanie. Pedagogicheskie nauki». – 2022. – T. 14. – № 3. – S. 69–82. DOI: 10.14529/ped220307
16. Personalizaciya obrazovaniya: chto eto takoe. [Personalization of education: what is it.] –https://skillbox.ru/media/education/chto-takoe-personalizatsiya-obrazovaniya/

